preskoči na sadržaj

Osnovna škola Lijepa naša Tuhelj

Projekt "VESELI ŠKOLSKI HODNICI“

Autor: Administrator , 31. 3. 2016. 20:13

Učenici članovi Vijeća učenika i Dječjeg vijeća općine Tuhelj ove godine zajedno provode projekt „Veseli školski hodnici“. Pokrenut je na inicijativu djece članova Dječjeg vijeća uz podršku Vijeća učenika škole provođenja građanskog odgoja i obrazovanja u izvannastavnoj i izvanškolskoj aktivnosti učenika. Projektom se želi dobili vedro okružje za boravak djece izvan učionica opremljeno funkcionalnim garderobnim namještajem. Ulazak u školu pružao bi veseo dojam te podignuo osjećaj ugodnog boravka i vedrog školskog okružja za učenike i sve posjetitelje škole. S planom akcije upoznati su svi učenici i učitelji škole 30. ožujka 2016.  koji su pozdravili ovu inicijativu i dali podršku daljnjim aktivnostima u projektu.

Od samog početka projekta učenici su uključeni kao aktivni građani koji participiraju u zajednici poštujući važeće zakone i propise iznošenjem ideja za uvođenjem promjena. U rješavanje uočenog problema pokazali su zajedništvo i timski rad, javnim istupom argumentirali su svoje mišljenje te razvijali komunikacijske vještine. Formirali su vlastite stavove, ali uvažavali i stavove drugih učenika. Odluke su donošene u demokratskim postupcima te načinima odlučivanja. Za sada je prikupljeno 600 kn što je samo prva kap u moru novaca koja treba.

Projekt s učenicima provode ravnateljica Snježana Romić i pedagoginja Natalija Knezić-Medvedec.

 [više]

 



Vijesti

I ove školske godine, 2015./2016., naša Škola provodi Eksperimentalni izborni program Građanskog odgoja i obrazovanja u 8. razredu. Sadržaji Građanskog odgoja i obrazovanja zastupljeni su u našoj Školi još od 2004. godine Projektom građanin, 2008./2009. godinu uvršteni su u Godišnji plan i program rada Škole, a donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma 2010. godine postali su dio školskog Kurikuluma. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta 12. rujna 2014. godine donosi rješenje kojim odobrava izvođenje predmetne nastave Eksperimentalnog izbornog programa Građanskog odgoja i obrazovanja u  8. razredu u Lijepoj našoj.

Eksperimentalni program GOO-a danas pohađa svih trinaestero učenika 8. razreda. Učenici u okviru 35 školskih sati uče o tome što je vlast, koja je uloga vlasti, koja su prava i odgovornosti građana u demokraciji, te na koji ih način i pod kojim uvjetima mogu koristiti. Ujedno se susreću i suočavaju s mnogim društvenim, kulturnim, socijalnim, ekološkim i gospodarskim stanjima i problemima našeg suvremenog života.

Nastava je započela 2. listopada  2015. godine uvodnim satom na kojem su se učenici izjasnili što očekuju od novog  izbornog nastavnog predmeta. Inače, nastava se provodi svakog petka 7. sat.

Nastava koja se prema potrebi odrađuje i u blok satovima, organizirana je na načelu da učenici budu nositelji nastavnog procesa, da neposrednom iskustvenom metodom kritički promišljaju svijet oko sebe i da na temelju logičkog zaključivanja i iskustvenog doživljaja uoče ono što je bitno, te na temelju tog sintetički grade svoja znanja.

Galerija slika

 

Pripremio:
Augustin Knežić, prof . povijesti i geografije
 

 

30. studenog 2015. godine u okviru Eksperimentalnog izbornog programa Građanskog odgoja i obrazovanja posjetili smo nama najbližu jedinicu lokalne samouprave, Općinu Tuhelj. Cilj nam je bio iskustveno spoznati kako funkcionira Općina, te uočiti komparativne sličnosti i različitosti s institucijom zvanom škola.

U Općini nas je i ove godine dočekao zamjenik načelnika gospodin Mladen Hercigonja, koji nam je na vrlo jasan, precizan i sažet način objasnio sljedeće:

  • koje značenje ima Općina (razlog postojanja općina na razini cijele Republike Hrvatske),
  • tko je nositelj zakonodavne vlasti u Općini,
  • tko obnaša njezinu izvršnu vlast,
  • kako je ustrojena Općina,
  • koji su zakonski akti nužni da bi Općina učinkovito djelovala,
  • koja su to pomoćna tijela koja svojom djelatnošću doprinose napretku Općine,
  • koje se mjere provode u cilju  poboljšanja njezine demografske slike,
  • koje se mjere provode u cilju socijalne osviještenosti pružanja pomoći potrebitim osobama,
  • koje su mjere poduzete u cilju unaprijeđivanja komunalne infrastrukture,
  • te koji sve planovi predstoje u cilju buduće modernizacije i humanizacije života u Općini.

Učenici su zainteresirano slušali izlaganje gospodina Hercigonje, te mu na kraju postavljali pitanja koja su ranije pripremili u školi.

Nakon obavljenog razgovora, te nakon zahvale na pruženom gostoprimstvu i vremenu utrošenom na širenju naših spoznaja, uputili smo se natrag u školu znajući da ćemo na sljedećim nastavnim satovima napraviti sintezu onog što smo čuli (naučili), te naučeno primijeniti u cilju izdvajanja onog što je zajedničko, a što različito u načinu ustroja i djelovanja Općine i Škole (jedinica lokalne samouprave i svih škola naše Republike Hrvatske).

Galerija slika

 
Pripremio:
Augustin Knežić, prof. povijesti i geografije

Korisni linkovi




izreke

"Onaj tko se usudi poučavati nikada ne smije prestati učiti."

(John Cotton Dana)

"Korijeni učenja su gorki, ali plodovi su slatki."

(Aristotel)

"Učitelj - zanimanje koje poučava sva druga zanimanja."

(Anonimni autor)

CMS za škole logo
Osnovna škola Lijepa naša Tuhelj / Tuhelj 54, HR-49215 Tuhelj / os-lijepa-nasa-tuhelj.skole.hr / ured@os-lijepa-nasa-tuhelj.skole.hr
preskoči na navigaciju