Vjeronauk je nastao sljubljivanjem riječi vjera i nauk, a one dovoljno govore o njegovoj biti predmeta koji je uveden u hrvatske škole demokratskim promjenama devedesetih godina dvadesetog stoljeća. Stoga, Katolički vjeronauk u osnovnoj školi redoviti je i obvezni školski predmet za one učenike čiji ga roditelji ili skrbnik slobodno izaberu. Izvodi se 2 sata tjedno u sklopu redovite nastave, a prema vlastitom planu i programu i pod istim uvjetima kao i ostali obvezni predmeti u školi. Svrha mu je, u suodnosu s drugim školskim predmetima, promicati cjelovit i sustavan odgoj djece i mladeži na načelima korelacijsko- integrativnog učenja.
Katolički vjeronauk istodobno promiče duh dijaloga i ekumenizma u odnosu na različite ljude, svjetonazore, religije, konfesionalne i kulturne izričaje. Njegova se posebnost očituje i ostvaruje u odgojnoj zadaći da učenicima omogući istinski susret s porukom i osobom Isusa Krista i da im tako pomogne, sa stajališta kršćanske Objave i tradicije Crkve, „istinito i sigurno“ upoznavanje vlastite vjere i religijsko - kulturne baštine kojoj pripadaju.
1. razred